Nodrošina Blogger.

Kolina Farela Retrospekcija/ Colin Farell Retrospection


posted by Kristine Jenzena on , , , , ,

No comments

Ja Jūs piekristu kādas manas paziņas vārdiem – protams, ka tā filma bija laba – tur taču bija Kolins Farels – tad šis bloga ieraksts būs tieši jums, jo kurš gan var turēties pretī šim nobružātajam īru šarmam. Kādu laiku atpakaļ tiešām redzēju kādu neierasti skaistu filmu ar misteru izskatīgo īru aktieri (kaut gan lielākā daļa no viņiem tādi ir), kas lika man aizdomāties par citām viņa filmām, kuras izglābj ne tikai Farela seksapīls, bet kuras tiešām ir vērts noskatīties, un vienu no tām pat, ja paveicas, vēl iespējams noskatīties kādā no Rīgas kinoteātriem, un – nē – es nerunāju par Horrible Bosses (2011), jo, lai arī jutos kārdināta, tomēr pēc vairākām negatīvām atsauksmēm nolēmu nogaidīt līdz dienai, kad man tiešām kārosies kādu muļķīgu amīšu komēdiju.

***

If you would agree with the words of a friend of mine – of course it had to be a great film – Colin Farrell was in it – then this blog post is for you, for who could ever resist this trashy Irish charm. Some time ago I actually did see a fresh and surprisingly beautiful film with Mr good-looking-irish-actor (although most of them are like that) which made think back about other films that he has done and which are not just saved by the sexiness of Farrell but are also actually worth watching and one of them you can still see in one of the cinemas of Riga, and – no – I am not talking about Horrible Bosses (2011) although I must admit I was tempted to see it, however after several negative critiques I decided to wait for a moment in my life when I have time for a screwball comedy (usually I try not to waste time on them).

Phone Booth (Joel Schumacher, 2002)

Mana pirmā filma, kurā novērtēju Kolinu Farelu kā diezgan izskatīgu uzlecošo zvaigzni (toreiz filmu skatījos galvenokārt Foresta Waitakera dēļ). Filma atklāja gan Farela aktiera talantu, gan arī viņa kā aktiera piemērotību un turpmāko attīstību spraiga sižeta filmu žanrā, tomēr jāsaka, ka man (sieviešu dzimumam) droši vien vairāk patīk redzēt Farelu uz kino ekrāniem kā skaistu nabadziņu un mīlas moku cietēju. Tā kā šī ir vienīgā action filma manā Farela sarakstā, tad jāsaka, ka tā tomēr atšķiras no citām šāda tipa filmām, kurās Farels ir filmējies, jo šajā ziņā filmas režisors Džoels Šūmahers meistarīgo spraigumu panācis visu uzsvaru liekot uz Kolina Farela tēla Stjū Šeparda iekšējo spriedzi, filmā atainojot kā lielpilsētas spīdeklis, kam visa pasaule pie kājām, nu iesprostots 1x1m telefonbūdā, kurā arī izšķirsies viņa turpmākais liktenis, tādejādi liekot domāt, ka šeit ietekme ņemta vairāk no Hičkoka trilleru spriedzes radīšanas paņēmieniem, mazāk no Holivudas trilleru prakses.

***

My very first film with Colin Farrell, where I noticed his rising-star potential (at that time Forest Whitaker was the reason why I watched it). The film not only reveals Farrell’s acting talent but also his suitability and further orientation towards action genre. Although I must admit that I (and female gender in general) would rather see Farrell on the silver screen as a poor yet beautiful love’s wound sufferer. Despite the fact that this is an action film/thriller in its true meaning and the only one of a kind in my list, in a way it is also different because director Joel Schumacher has managed all the action in this film by placing emphasis on the inner tension of Farrell’s character Stu Shepard showing him as a Big City shark who has all the world on its knees for him and is now ironically trapped in a 1x1 m phone booth where his further fate will then be decided. So in this sense this thriller is more similar to those of the suspense King’s Alfred Hitchcock’s films than to Hollywood blockbusters.

The New World (Terrence Malick, 2005)

Šī nu ir filma par kuru varētu rakstīt un rakstīt – filma – dzejolis, kurā plūstoši un nesteidzīgi atklājas maģiskais mīlas stāsts starp indiāņu princesi Pokahontas (lomā tajā laikā tikai 14gadīgā, bet ar savu vienkāršumu un svaigumu satriecošā pusperuiešu/pusšveiciešu aktrise Q’orianka Kilcher) un britu kolonizatoru Džonu Smitu – Farels, kurš šajā tēlā atklāj skatītājiem piedzīvojumu kāro jaunās pasaules atklājēju, kas nemitīgi mētājas starp skarbo un reālo kolonijas nometni un nereālo tomēr maģiski vilinošo dzīvi mežā ar savu mīļoto, pa vidam cenšoties pārvarēt vēlmi visu pamest un doties vēl tālākos ceļos un atklāt taču beidzot to sasodīto Indiju. „I thought it was a dream… what we knew in the forest. It was the only truth.” – teica Džons Smits un tā arī liekas filmas beigās – it kā tas viss bija tikai sapnis.

***

This is truly a film I could talk about for hours – a film as a poem which in a slow and fluid manner reveals to the audience the magical love story between the American Indian Princess Pocahontas (played by the breathtakingly simple and fresh at that time only 14-year-old half-Peruvian/ half-Swiss actress Q’orianka Kilcher) and the British settler John Smith. And Farrell who plays Captain Smith brilliantly depicts the essence of this adventurous settler of the new world who is constantly tearing himself apart while trying to choose between the harsh yet realistic English colony settlement and the unrealistic even magical life with his love in the woods, in the same time striving not to leave everything and everyone and go to another adventure to find India at last. As John Smith puts it – “I thought it was a dream… what we knew in the forest. It was the only truth.” And that is exactly how it feels at the end of the film – as if it was just a dream.

Cassandra’s Dream (Woody Allen, 2007)

Vudija Alena kārtējais gabals par parastajiem cilvēciņiem, kas arī ļauj viņa filmām būt gan tuvām un saprotamām mums cilvēkiem „tur lejā” (pretēji tipiskām Holivudas filmām, kurās parasti apspēlēti nez kādi veiksminieki/smukulīši), gan tajā pašā laikā mierinošām (sak – ne es vienīgais tāds dzīvē apmaldījies). Katrā ziņā Alens prot attēlot neveiksmīgus un netalantīgus cilvēkus diezgan labi, un Ewan McGregor un Colin Farrell šajā filmā kā brāļi-lūzeri, kuri to vien grib kā nedaudz veiksmes dzīvē, bet nesanāk, liekas diezgan viegli saprotami. Vairāk gan no sižeta neatklāšu, jo sižets ir diezgan viendimensionāls, tādēļ arī atstāstāms 3 teikumos, tomēr filma liek aizdomāties par sapņiem un to, cik daudziem cilvēkiem tos lemts piepildīt. Nolemtība – cūcība!

***

Yet another Woody Allen film about the ordinary people which is the reason why his films are both congenial and comprehensible for us the “common people” (contrary to the Hollywood blockbusters that always deal with the successful and beautiful people) and are also surprisingly comforting (thinking to myself – It’s good not to be the only one who feels lost in this world). Anyhow Allen knows how to depict unfortunate and untalented people and you can easily familiarize yourself with Ewan McGregor and Colin Farrell as the brothers-losers who desperately yet unsuccessfully seek some fortune in life. I won’t reveal too much of the plot because it’s mainly one-dimensional and can actually be retold in 3 sentences or so, however the film makes you think about goals and dreams and how much of them are actually achieved. Fatality – crap!

In Bruges (Martin McDonagh, 2008)

Melnā komēdija par amatieriem slepkavām un to, kas notiek, kad darbā viss noiet greizi – tā teikt par viņu morāles un ētikas normām ar pavisam absurdām tomēr pašsaprotamām beigām. Patiks, ja bijāt sajūsmā par brāļu Koenu „Burn after Reading” (2008) un kā odziņa uz deserta Farela tēls filmā - Rejs. Neliels spoilers – šajā filmā viņš pārkāpj pilnīgi visas pieņemtās ētikas normas – nogalina bērnu, piekauj sievieti un vairākkārtīgi aizskar punduru, bārstot viņa virzienā rasistiskus - nēģeru/punduru jokus. Vēl viens filmas gardais kumoss ir arī Ralfa Fainsa varonis – abu boss Harijs - kā neirotisks, ārkārtīgi rupjš, tomēr ar fanātiski reliģiozu taisnīguma izjūtu. Un visbeidzot tas viss pārliets ar Veceiropas vēsturiskās pilsētas mērci.

***

A black comedy about two amateur hitmen and what happens when their assignment goes wrong. The film reveals us the ethical and moral code of the criminal world so to speak, with an absurd though quite logical ending. You’ll love it if you like Coens’ “Burn after Reading” (2008) and for the dessert you’ll have Farrell’s character - Ray. A little spoiler – in this film he violates all the ethical boundaries possible. Not only does he kill a child, he also hits a woman and repeatedly offends a dwarf by throwing racist jokes towards him. Another delicious bite of this film is Ralph Fiennes’ character – Harry – the neurotic, extremely foulmouthed boss with a fanatic religious integrity. And on the top of that it’s all covered in the dressing of this historical Old European city.

Ondine (Neil Jordan, 2010)

Īru/skotu tautas pasaka, tā teikt – skaista, sirsnīga, vienkārši jauka, ko papildina Sigur Rós mistificējošā mūzika. Stāsts par skumīgu īru zvejnieku Sirakūzu (Farels), kurš kādu dienu no jūras izceļ sievieti un dzīve pēkšņi kļūst rožaināka gan viņam, gan viņa slimajai meitiņai, kura ir pārliecināta, ka šeit iejaucas pārdabiski spēki. Jums patiks, ja iedvesmojaties no mūsdienīgajām pasakām un interesējaties par skotu mitoloģiju. Aizmirstiet „Krēslu” – šī filma ir daudzreiz sirsnīgāka un patiesāka.

***

You can probably call it an Irish/Scottish folk fairytale - a beautiful and heart-warming story complemented by the mystifying music of Sigur Rós. The story depicts the sad and lonely life of an Irish fisherman Syracuse (Farrell) who trawls a mysterious woman out of the water one day and the life suddenly takes a turn to the best both for him and his ill daughter, who is convinced that magical creatures are involved in this. You’ll love it if you’re inspired by contemporary fairytales and if you’re interested in Scottish mythology. Forget “Twilight” series – this film is much more worth it – more genuine and sincere.

Leave a Reply